Czerwony KarzełRD

Pokład

Opisy

Seria 5
Seria V

Rocznik:
1992

1.  Holostatek (HOLOSHIP)
     W trakcie kolejnego patrolowego lotu Starbugiem załoganci natykają się na tajemniczy statek całkowicie pozbawiony masy. Kiedy obcy porywają Rimmera, Kot proponuje zmyć się, zanim tamci go zwrócą. Tymczasem Rimmer ze zdziwieniem przekonuje się, że na tajemniczym statku może wszystkiego dotykać. Okazuje się, że jest to holograficzny statek, ze specyficzną załogą na pokładzie, złożoną z samych superintelektualistów. Poza pracą i intelektualnymi rozrywkami, dwa razy dziennie uprawiają seks, a szczytem chamstwa jest odmówienie komuś tej przyjemności. Dla Rimmera to wystarczy, by poszukać szansy dostania się do tej ekskluzywnej ekipy. By to zrobić, musi jednak pokonać intelektualnie jednego z członków holostatku i zamienić się z nim miejscami. Jak taka miernota może pokonać kogoś z dwa razy większym IQ? Czy któryś z supermózgów chciałby dostać się do załogi Czerwonego Karła? Jak to się wszystko skończy?...
2.  Inkwizytor (INQUISITOR)
     Po wszechświecie włóczy się Inkwizytor - droid, który może poruszać się w czasie i przestrzeni i ma nieograniczony wpływ na rzeczywistość. Jego celem jest usuwanie z kart historii osób, które w jego mniemaniu nie są warte istnienia, bo mogłyby osiągnąć dużo więcej. Za swój kolejny cel obrał Czerwonego Karła. Karłowcy niedługo staną przed jego obliczem. Każdy z załogantów musi sam obronić sens swojego żywota. W miarę, jak Kryten wyjaśnia, kim jest droid, Rimmer popada w coraz czarniejszą rozpacz. Jednak Inkwizytor po „procesie” postanawia wymazać Krytena i Listera. Biedny droid, nie wie na co się porywa. W jaki sposób Inkwizytor dokonuje osądu? Czy dodatkowa para rąk do czegoś może się przydać? Jak załatwili droida?...
3.  Terrorforma (TERRORFORM)
     Starbug na jakiejś planecie ulega wypadkowi. Kryten jest w stanie agonalnym. W momencie chwilowego powrotu świadomości, resztkami sił wysyła swoją dłoń po pomoc na Karła, gdzie niczego nieświadomi Lister i Kot zajmują się swoimi sprawami. Dłoń Krytena zostaje jednak przez system bezpieczeństwa uznana za niebezpieczną tarantulę. Listerowi ze strachu odbiera mowę. W końcu sprawa się wyjaśnia i razem z Kotem lecą na ratunek. Planeta okazuje się być Psycho-Księżycem, który dostosował się do umysłu Rimmera i teraz rządzą na nim jego psychozy. Czy Lister okaże się zdolnym mechanikiem i naprawi Krytena? Gdzie znajdą Rimmera? Jakie psychologiczne sztuczki będą musieli zastosować, by wyrwać się z tej pułapki?...
4.  Kwarantanna (QUARANTINE)
     Starbug leci z misją ratowniczą na planetę, na której znajduje się centrum badań naukowych. Wiadomo, że osobą wzywającą pomocy jest dr Hildegarde Lanstrom. Lister, Kot i Kryten wchodzą do ośrodka. W laboratoriach prowadzono wiele różnych badań, m.in. nad wirusem seksualnego magnetyzmu i wirusem szczęścia. Niektóre badania były jednak niebezpieczne i dlatego nie należy się dziwić, że pani doktor oszalała i chce ich zabić. Dzielnej trójce cudem udaje się uniknąć śmierci i powrócić na Czerwonego Karła. Rimmer, bojąc się skażenia, zamyka ich na trzy miesiące w kwarantannie. Czy wytrzymają w ciasnym pomieszczeniu, z jedną pryczą i prysznicem? W jaki sposób wykorzystają wirusy, wzięte przezornie z centrum badawczego? I czy na pewno wszyscy byli zdrowi?...
5.  Demony & Anioły (DEMONS & ANGELS)
     Załoga replikuje ostatnią we wszechświecie truskawkę. Z jednej uzyskują, obok oryginału, jeszcze dwie. Jedna jest fantastycznie boska. Druga ohydna, nie nadająca się do zjedzenia. Przy próbie odwrócenia replikacji, statek doznaje wstrząsów i ulega awarii. Załoga ma tylko 15 minut na jego opuszczenie. W pośpiechu odlatują Starbugiem i z bezpiecznej odległości obserwują jak Czerwony Karzeł rozlatuje się w drobny mak. Na pokładzie Starbuga nie ma jednak środków umożliwiających przeżycie. Jak się okazuje, na miejsce jednego Karła powstały dwa. Jeden z nich jest anielską wersja, czyściutki, z boskim jedzeniem. Drugi to smród, brud, z załogą o sadystyczno-morderczych zapędach. Żeby z dwóch Czerwonych Karłów zrobić jeden, muszą z obu wyciągnąć dwie połówki replikatora. Czy załoga anielskiego Karła przyjdzie im z pomocą? Jakie gorące powitanie spotka ich na demonicznym? I do czego służy małe pudełeczko przyczepiane do ciała?...
6.  Powrót do rzeczywistości (BACK TO REALITY)
     Starbug, z całą załogą Karła, woduje w oceanie, by sprawdzić pewien wrak statku. Statek był jednostką badawczą i jego zadaniem było przyspieszanie ewolucji planet. Na jego pokładzie znajdują się dziwne trupy. Wygląda na to, że wszyscy, wliczając dorsza, popełnili samobójstwo. Bojąc się, że i oni mogą ulec tajemniczym siłom, szybko wieją na Starbuga. Kiedy już znajdują się na jego pokładzie, atakuje ich gigantyczna kałamarnica, przed którą oczywiście uciekają. Niestety, ucieczka nie udaje się i wszyscy giną. Okazuje się, że cała czwórka od 4 lata uczestniczy w grze „Red Dwarf” i mimo tylu przygód kończy ją z wynikiem 4%. Czy spodoba im się świat, który zastali? Kim są w rzeczywistości? Czy będą chcieli znowu tak żyć?...
NowościSpisSeria IIIIIIIVVVIVIIVIII`09XXIXIIXIIIKsiążkiLiryki