5. Queeg
Typowy dzień na Karle.
Jeden z setek do siebie podobnych, w którym załoganci bawią się, na ile
im intelekt pozwala. Rimmer gra w warcaby ze skuterkiem i właśnie usiłuje
wygrać mając oblężonego jedynego ocalałego piona. Zostało jeszcze kilka
minut, zanim skuter będzie musiał oddać walkowerem grę (z powodu powrotu
do pracy), gdy Holly chce oznajmić coś ważnego. Jak zwykle ma refleks
szachisty i o meteorze, który ma walnąć w Karła, informuje post factum.
Ponieważ maszyna do raportowania uszkodzeń została zniszczona, załoga idzie
sprawdzić statek osobiście. Sądząc po dziwnym zachowaniu Rimmera, została
uszkodzona maszyna sterująca jego projekcją. Faktycznie, z wielu urządzeń
wydobywa się dym i sypią się iskry. Próby naprawy wprawdzie powodują powrót
dawnej osobowości Rimmiego, ale przy tym omal nie zabijają Listera.
Nagle na ekranie pojawia się tajemniczy nieznajomy. Dla Rimmera to jest Obcy.
A kim jest w rzeczywistości? I dlaczego tak znęca się nad wszystkimi?
Kto ich uratuje od niewyobrażalnych tortur?...